1 Aralık 2008 Pazartesi

Bir dost ziyareti ve iki yeni tat ...


Haftasonu lise yıllarından sıra arkadaşım olan Sema' cığımı ziyaret ettim. Canım benim için birbirinden güzel ikramlıklar hazırlamış yine. Özellikle kabak salatası ve kandil simidine bayıldım. Her ikisininde ev yapımı halini ilk kez tattım. Ellerine sağlık birtanem. Herşey çok güzeldi.

Salatayı birlikte hazırladığımız için size tarifini hemen verebilirim fakat simitleri bu akşam deneyeceğim. Bayıldım gerçekten. Ağızda dağılan kıyır kıyır birer lokmalık minik simitler. Yarın hem tarifi hem resimlerini paylaşırım umarım.

Kabak Salatası için malzemelerde miktar belirtmeyeceğim. Evdeki malzemelere ve miktarına göre bunu belirleyebilirsiniz.

  • Dolmalık kabak
  • Yoğurt
  • Mayonez
  • Tuz
  • Sarmısak
  • Dereotu
  • İri kıyılmış ceviz içi

Yapılışı

  • Kabakları soyup yıkayıp rendeleyelim. Teflon tavada az miktarda zeytinyağında soteleyelim. Tel süzgeçe alıp suyunu salmasını sağlayalım.
  • Bir kabın içerisine ceviz ve kabak hariç tüm malzemeyi koyup karıştıralım. Kabakları ve cevizi ilave edip harmanlayalım ve bir müddet soğuması için buzdolabında bekletelim.
  • Soğuk servis yapalım.
Afiyet olsun.

Benzer Yazılar



2 yorum:

Mutfaknotlari dedi ki...

ikramlar çok güzeller
canım benim için bişi öğrenirmisin rica etsen
poğaçaların yüzü çok güzel kızarmış ne sürdü acaba

Seray dedi ki...

Melisa'cım, yumurta sarısını çırpıp sürüyorsun tatlım. Poğaçaların sertleşmelerine fırsat vermeden istediğin kızarıklığa ulaşınca alıyorsun fırından. Umarım beğenirsin. Sevgilerimle

İzleyiciler