25 Haziran 2008 Çarşamba

7. GÜN SÜMELA MANASTIRI – HAMSİKÖY – KARACA MAĞARASI – GÜMÜŞHANE

...........
......................................................................................................................................Sabah Ayder'deki kahvaltının ardından Rize-Of-Sürmene-Yomra güzergahıyla Maçka üzerinden Altındere milli parkına giderek minibüsler ile Sümela Manastırına çıktık. Kutsal Kara Dağın en sarp yerinde 1150 Mt yükseklikte kurulmuş olan manastırın manzarası muhteşemdi...

Sümelayı gezip iyice bi terledikten sonra Zigana Dağından geçerek ilk molamızı meşhur sütlacını yemek için Hamsiköy’de verdik.

Zigana Geçidi’nden geçip Gümüşhane Torul’daki dünyada bu kadar dar alan içinde ki en zengin oluşumlara sahip olan sarkıt ve dikitleriyle meşhur Karaca Mağarası’nı gezdik. Mağara gerçekten şahane... magara gezisi sonrası öğle yemeğimizi magaranın hemen yanındaki tesiste aldık.(Yöresel yemekler, Siron, Ayran çorbası vb. tattık)

Yemek sonrası Gümüşhane üzerinden Kelkit-Alucura güzergâhı ile Şebinkarahisar' daki HANCILAR OTEL' e yerleştik. Şebinkarahisar eşimin memleketi olduğundan bu kadar mesafeyi katetmişken gidip köyünü görelim, büyüklerinin ellerini öpelim istedik. Otelde akşam yemeğine kalmadan direk köye geçtik. Dedeleri bizi gördüğünde çok şaşrıdılar. Güzel bir sürpriz oldu hem onlara iyi geldi hem bize. Saat oldukça geç olduğundan hava kararmıştı çevreyi pek göremedim. Başka sefere gündüz gözüyle gezerin umarım. Biz şehirde büyüyüp yaşayanlar köy hayatı nedir malum pek bilmiyoruz. Görünce de kimizin oldukça hoşuna gidiyor, kimimize ise çok uzak geliyor bu tip bir yaşam. Ben sevenlerdenim. Zahmetini çekmediğiniz sürece herşey güzeldir ya. İşte öyle benimkide. Gecenin ilerleyen saatlerinde köyden ayrılıp otelimize döndük. Bizi özleyen tur arkadaşlarımızla sabah kahvaltısında özlem giderdik:)