25 Haziran 2008 Çarşamba

6. GÜN SARP SINIRI & BORÇKA KARAGÖL & FIRTINA VADİSİ & ZİL KALE & AYDER YAYLASI

Dedeman oteldeki kahvaltımızın sonrasında Çayeli-Pazar-Ardeşen-Arhavi güzergahı ile Sarp Sınır Kapısına vardık. Fotoğraf ve çiçek :) molasının ardından Artvin'e gidip Çoruh Nehri ve Murgul Çayının birleştiği noktada yer alan Borçka da minibüslerimize binerek 1650 mt. yükseklikteki Karagöl’e çıktık. Karagölün çevresini gezip fotoğraflarımızı çektik. Misafirperver yöre halkının bir demlik çay ve rehberimizin bisküvi ikramı ile göl kenarında piknik havasında keyifli anlar yaşadık.

Karagölden ayrılarak Fırtına Vadisi’ne geçtik. Öğle yemeğimizi Fırtına Deresi kenarında Pınar alabalık tesislerinde aldıktan sonra Çamlıhemşin’de minibüse binip ve Zilkale’ye yol aldık. 100 Mt lik bir uçurumun tam tepesinde kurulmuş ve eski dönemlerde ticaretin güvenliği açısından çok önemli bir konumda bulunan görünümü ile tepede bir kartal yuvasını andıran kaleyi tadilatta olması sebebiyle içini gezemeden sadece dışından seyrettik. Yol boyunca gördüğümüz rehberimizin de bizlere bahsettiği vara gele yada gelevara ları burada daha yakından gördük. Kaleye harç malzemesi taşınmasında vara gele kullanılıyordu. Teleferik misali :) sonra yolumuz üzerindeki Tarihi Taş Köprüde fotoğraf molası verip ardından Ayder Yaylasına çıktık. Ben böyle özet anlatıyorum ama yolculuğumuz boyunca gördüğümüz güzellikleri anlatmaya ne dilim ne de kelimelerim yetmiyor.. Gidilip görülmesi, yaşanması gerekir. Ayder’de Gelintülü Şelalesini gördükten sonra biraz yayla turu yapıyoruz ve Ayder Haşimoğlu Otelimize yerleşiyoruz. Odalarımız yaylaya uygun ahşap, lambri döşemeli. Odamızın penceresinden gürül gürül akan dereyi görüyoruz. Odalara yansıttığı serinliğide cabası. Akşam yemeğimizi Tulum gösterisi eşliğinde tamamlıyoruz. Yemek sonrası hava çok karardığından ve soğuk olduğundan yayla turuna çıkmayıp otelin şömineli tv salonunda sıcak çaylarımız ve çekirdek eşliğinde Yaprak dökümü dizisini izliyoruz. Başka turlardan katılanlar ile yemeğini bitirip bize katılan tur arkadaşlarımızla birlikte kocaman bir aile olmuştuk salonda. Beyler dizi izlemekten bir süre sonra sıkılıp bizleri yalnız bıraktığında asıl eğlencemiz o zaman başladı. Şömine başında ısınan arkadaşlarımızın sordukları bilmecelere, anlattıkları fıkralara verilen ilginç yanıtlar, kahkahalar, yükselen sesler sonucu birçok farklı gruptan katılımcılarımız oldu. Gecenin ilerleyen saatlerine kadar güldük eğlendik.