25 Haziran 2008 Çarşamba

5. GÜN UZUNGÖL & DEMİRKAPI YAYLASI & RİZE KALESİ

Hıdırnebi Yaylakent Otel'deki kahvaltımızın ardından yayladan inip Trabzon-Yomra-Arsin-Sürmene-Of üzerinden Solaklı Vadisindeki çay fabrikasına gittik.

Hediyelik çay alışverişimizi tamamlayıp çaykara üzerinden Uzungöl'e vardık. Uzungöl'ün çevresini gezdik, fotoğraflarımızı çektik bu esnada hafiften yağmur yağmaya başladı. Parkurun yarısını yürüdükten sonra İnan Kardeşler Restaurant' ta öğle yemeğimizi yedik. Mıhlamayı ilk kez burada tattım oldukça lezzetliydi. Ayrıca İnan Kardeşlerin kurufasulyesinide şiddetle tavsiye ederim. Yemek sonrası serbest zamanda kalan parkuruda tamamladık. Hatta ben kendimi kaptırıp yukarılardaki köyün içine kadar ilerledim. Bahçelerde mısırlarla uğraşan köylü kadınlarla sohbet ettim.

Serbest mola sonrasi minibüslerimize binerek Demirkapı Yaylasına çıktık. Köy içinde dereye ayaklarımızı sokup biraz yürümeyi planlıyordukki aniden yağmur bastırdı. Malesef 15 dk. kadar kısa bir süre kalabildik Demirkapı Yaylasında. Fakat bence gördüğüm 3 yayla içerisinde en doğal ve en güzel olanıydı.

Bu alt resimdeki otelin yangın merdivenide ahşaptan :)
Mesciti de aynı şekilde..
Daha sonra yayladan inip Uzungöl kiyisindan Rize' ye geçtik. Rize Kalesi' nde oturup çay/kahve/dondurma molası verdik. Oldukça koyu sohbetlere daldık. Zaman çabuk geçti.

Rize'yi gezerken Perihan Hanım, araçta uyuyanların tek tek fotoğraflarını çekti.
Uyandıklarında herkese sürpriz oldu:)
Rize' de rize bezi imalat atölyesine gittik. Önce nasıl dokunduğunu gördük,
ardından hediyelik bölümüne geçip alışverişimizi yaptık.
Dedeman'da balkonumuzdan dakika dakika gün batımını fotoğrafladım. Birkaçını sizlerle paylaşıyorum.
Yaylaların hem yolları hemde havası bizi çarptığından olsa gerek çok bitkin hissediyorduk hepimiz kendimizi. Rize Dedeman Otel'e yerleştik. Akşam yemeğinde canlı müzik eşliğinde oldukça keyifli vakit geçirdik. Perihan Hanım' ın canlı performansı görülmeye değerdi..Tebrik ediyorum kendisini.

Benzer Yazılar

Tijen dedi ki...

Ben de gitsem Karadeniz'e. Pek bir gidesim var ya bir yandan da kımıldayasım yok yerimden. Hangi iç sesimi dinlesem?

Seray dedi ki...

Tijen Hanım, daha önce gittiniz mi bilmiyorum ama eğer gitmediyseniz mutlaka ve mutlaka gidin derim. En güzel zamanları şimdi oraların. Sular, şelaleler gürül gürül akarken, yeşilin her tonunu görebilecekken, yaylalar yayla insanları ve şenlikleri ile dolup taşarken görün karadeniz' i. Ben biraz erken davrandım ama şahane bir doğa-kültür tatili yaptım.Tur ile gitmeyi düşünürseniz sorun yaşamadan tatil yapmak istiyorsanız kesinlikle Jolly Tur yada ETS yi tavsiye ederim bu konuda size. Kalk gidelim diyen iç sesinizi dinleyip harekete geçin:) Hadi ertelemeden tadını çıkarın Karadeniz'in ..

Sevgilerimle

به روز واقعه تابوت ما ز سرو کنيد dedi ki...