24 Mart 2008 Pazartesi

MUZLU PASTA # EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI 1 # ve PASTAKOLİK ETKİNLİĞİ



Sevgili Sevil' in ev sahibeliğinde gerçekleşen EN GÜZEL PASTA YARIŞMASI 1 ' e bende Muzlu Pasta tarifim ile katıldım. İddialı değilim çünkü çok çok daha güzellerini yapabilirdim. Lakin vakit yetersizliğinden hem en kolay yapılanını hemde kolay yapılmasına rağmen tadına, lezzetine doyum olmayan bu pastayı yapmaya karar verdim. Umarım deneyenler sonucundan en az benim kadar memnun kalırlar. Haydi dostlar pasta yarışmasına buyurun, oylarınızı bekliyoruz.. Ayrıca bu tarifim ile yeni farkettiğim ve bitmeden katılmak istediğim ev sahibeliğini sevgili Özlem' in yaptığı PASTAKOLİK ETKİNLİĞİ' ne de katıldım. Tatlının her türlüsüne aşık olan ve şu sıralar diyette olan ben, sonuçları görünce kendime nasıl hakim olacağım bilemiyorum.. umarım diyet pastalarda yer alır etkinlikte :))
Pastanın yapımını aşama aşama fotoğrafladım, aşağıda sırası ile takip edebilirsiniz.


Malzemeler

  • 1 adet iki katlı pandispanya (Ben sadesini kullanıyorum.)
  • 1 paket muzlu yada çilekli rulo kek (Çikolatalısı ağır oluyor.)
  • 1 poşet muzlu creme ole
  • 1 poşet krem şanti
  • 500 ml süt
  • Dövülmüş ceviz
  • 2 yemek kaşığı bal


Yapılışı
  • Creme ole, krem şanti ve sütü çırpın. Karışımı buzdolabına kaldırıp bir süre soğutun.
  • Kelepçeli kek kalıbınızın tabanına yağlı kağıt serin.
  • Rulo keki dilimleyip kelepçeli kek kalıbının iç tarafına yanyana dizin.
  • Pandispanyanın bir katını kek kalıbına yerleştirin.
  • Kremanın yarısını kekin üzerine yayıp üstüne dilimlenmiş muzları dizin.
  • Pandispanyanın ikinci katını üzerine kapatıp kalan kremayı yayın.
  • Dövülmüş cevizi bolca serpin, kalan muz dilimlerini dizin.
  • Üzerine bir kaç kaşık bal gezdirin. Servis zamanına kadar buzdolabında bekletin.
  • Kelepçeli kalıptan çıkarmadan önce bir bıçak yardımı ile pastanın kenarlarını kalıptan ayırın, kelepçesini çıkarın ve yağlı kağıt ile birlikte servis tabağına alarak dikkatlice altından yağlı kağıdı çekip alın.
Afiyet olsun.

Not: Sevil' ciğim, Özlem' ciğim sizlere çok çok başarılar diliyorum. Sevgiler

Benzer Yazılar



6 yorum:

Adsız dedi ki...

tatlım hemen yayınlıcam ama ismin nedir yazarmısın ayrıca mail adresi olarak belirttiğim adres benim msn adresimdir ekleyebilirsin bekliyorum

Adsız dedi ki...

SELAMM mmm pasta enfes görünüyorr etkinkte gördümm hemen geldimm ellerine sağlık harika olmuşş bayıldımm :) güzel haftalar hayırlı günler

Seray dedi ki...

Çok teşekkürler Yeliz'ciğim. Senin yaptıklarında öyle. Paylaşmak en güzel şey. Ne mutlu bize...
Sevgiyle kal

haydikizlaretkinliklere.blogspot.com dedi ki...

pastan cok guzel gozukuyor ellerine saglik

ama bende katildim yarismaya rakipler cok övülmez ;::)) saka tabiki ellerine saglik tekrar

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Seray dedi ki...

Aynur'cum, uğradım canım sanada :)

biliyormusun ben rakiplerimede 5 yıldız verdim :)

Aynur dedi ki...

bi taneden cok verilmiyor sanirim bende denedim ama olmadi :)

İzleyiciler