24 Haziran 2008 Salı

2. GÜN KASTAMONU & SİNOP

13 Haziran gecesi hareket ederek 14 Haziran sabahı ilk olarak Kastamonu' ya vardık. Sabahın seherinde :) kahvaltımızı yaptık. Kastamonu Hükümet Konağı, Saat kulesi, Şerife Bacı anıtı, Nasrullah Camii ve meydanını, İsmail Bey Külliyesi' ni, Şehrin tarihi konaklarını görüp Dranaz geçidinden geçerek Sinop' a geçtik.

Sinop' ta önce Eski cezaevini gezdik. Orda cezasını çekmiş olan mahkumları düşündükçe insanın içi acıyor. Kinik Filozof Diogenes in hikayesini dinleyerek anıtını gördük. Daha sonra öğle yemeğimizi limanda bir balık restoranında aldık. (Spesyali Çarpan yani diğer adı ile İskorpit balığıydı) Manzaramıza diyecek yoktu. Havada oldukça güzeldi. Yemek sonrası Sinop' a has maket gemi yapım atolyesi gezdik. Kaleye çıkıp Sinop' u ayaklarımızın altına alarak çaylarımızı hüpürdettik. Ardından Akliman a geçtik. Harika bir koy. Malesef orda durup denize giremedik. Ülkemizin tek fiyordu olan Hamsilos Fiyorduna gittik. Şahane bir görüntüsü var. Her yer alabildiğince mavi. Deniz ile gökyüzünü ayırdedemedik. Ardından 2 günlük yorgunluktan bitap düşmüş bir şekilde Sinop Tepe Otel' e yerleştik. Akşam yemeği sonrası beyler maç izlerken bayanlarda dışarı çıkıp Sinop' u gezelim istedik ama ne mümkün. Merkez bizim yürüme kapasitemizi aşacak kadar ileride :) Sinop dondurmasının tadına bakıp otelimize geri döndük. Dostlarımızla ilk kaynaşmalarımız bu gezi sırasında oluştu. Ne mutlu bize..