7 Mart 2008 Cuma

BOHÇA BÖREĞİ (TALAŞ BÖREĞİ)



Bohça böreği ve puf puf poğaçalarda anneanne' nin günü için yapıldılar. Poğaçalar anneanne' ye, börekler bana ait.. Geç saatlerde acele ile yaptığımdan yapım aşamalarını çekemedim fakat sevgili Simay her adımı gayet başarılı şekilde fotoğraflamış ve bloğunda yayınlamış. Tarifimiz farklı fakat katlama şekilleri için izni ile buradan adım adım nasıl yapıldığını görebilirsiniz.

Malzemeler


  • 1 kg. yufka (5 yufkadan 20 adet börek çıkıyor)
  • Yarım paket margarin veya tereyağı
  • 1,5 - 2 su bardağı süt
  • Yarım demet maydanoz
  • Yarım kg. böreklik beyaz peynir
  • 1 yumurta sarısı (üzeri için)

Yapılışı


  • Margarini tavada eritelim ve içine sütü ekleyerek birlikte kaynamaya yakın ısıtalım. Soğumaya bırakalım.
  • Peyniri ezelim ve yıkanıp doğranmış maydanoz ile karıştıralım.
  • Yufkamızı kuru ve temiz bir zemine serelim.
  • Ilınmış olan sütlü harçtan yufkanın üzerine gezdirelim ve her tarafına yedirelim.
  • Yufkanın karşılıklı 2 kenarını birbiri üstüne gelecek şekilde ortada birleştirelim, daha sonra diğer karşılıklı gelen dar kenarlarıda üst üste gelecek şekilde ortada birleşirerek kare bir yufka elde edelim. bu linkten örneğini görebilirsiniz.
  • Yufkayı + şeklinde dörde bölelim. her bir kare parçanın göbeğine iç harcımızı koyalım. bu linkte örnek var. İnceleyebilirsiniz.
  • Mektup zarfı katlar gibi katlayarak yağlanmış fırın tepsisine ters çevirelim.
  • Tüm yufkaları bu şekilde hazırladıktan sonra böreklerin üzerine yumurta sarısı sürelim ve çörek otu+susam serpelim.
  • önceden ısıtılmış 160 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun.

Benzer Yazılar



1 yorum:

simayhobievi dedi ki...

seraycım merhaba bloğunu detaylı olarak daha sonra gezeceğim ama önce yorum bırakmak istedim talaş böreğini resimleyebilir miyim diye soruyorsun isim verdikten sonra tabiki yayınlayabilirsin ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar olsada yesek dedim şimdi bende çok seviyorum ama bu ararlar yasak kilo ve sağlık sorunlarım var neyse benim yerime de yersin artık selam ve sevgiler yine beklerim övgilerin için teşekkürler

İzleyiciler