25 Aralık 2009 Cuma

31+2 KONTROLÜMÜZ

Bu sabah rutin kontrolümüze gittik. 32. hafta iş göremez raporumu aldım. İznim başladı ama 15 gün kadar daha işe devam edeceğim.

Kızımın boyu 42-43 cm civarı
Kilosu 1581 gr. olmuş.

Herşey güzel gidiyor derken ufak bir sıkıntı biraz canımı sıkmaya yetti. Bebişimin tüm gelişimi normal ilerlerken bu kontrolümüzde karın çevresi gelişiminin 5 gün kadar geriden geldiğini öğrendik. Bebeğe giden kan ve oksijenin yeterli ve düzenli gitmesinin engellendiğini ve bu sebeple gelişimin geriden geldiğini söyledi dr. umuz. O an hiçbirşey duymaz oldum. Çok kötü bir andı. Dr. konuşuyor ama ben dinlemiyordum. Hı hı diyordum. Yapabileceğim birşey olup olmadığını sordum sadece bol sıvı tüketmeye devam ve hamur işi ile tatlıyı kesmem gerektiğini belirtti.
Artık daha sık görüşeceğiz, daha yakından takip edeceğiz diyerek yılbaşı sonrası kontrole çağırdı. Bir tosuncuk olmayacak bebişiniz ama endişe edecek bir durum yok sıkmayın sakın canınızı dedi. Ne mümkün..

Nette araştırdım içim daha çok sıkıldı. Erken doğum riski, eksik kilolu doğum, anne karnında ani bebek ölümü gibi şeylerden bahsediliyor.. Asimetrik gelişim geriliği deniliyormuş bu duruma. Her ölçüm normalken sadece karın çevresi daha küçük olurmuş.

10 gün sonra ölçümlerimiz umarım olması gereken değerlere ulaşır ve içimiz rahatlar. Babası benden daha sakin ve rahat bu konuda.. Anneyi besiye çekiyor. Çok ye ki kızım şişmanlasın büyüsün diyor :)

Kilom 75,800 gr
Tansiyonum 11/7

yine 300 gr. almışım oda kızıma yaramış. Bana bişi kalmamış. az kilo aldığıma sevinirken bugün itibariyle üzülüyorum.. Beslenmeme çok dikkat etmedim. Hata bende mi acaba diyorum.

Hergün yumurta yemem gerekirken, haftada 2 gün balık, 3 gün et yemem gerekirken, bol bol yeşil sebze ve meyve tüketin derken ben bunları çok sınırlı yedim. Hiç canım çekmedi ve istemedi.. Bol sıvı içtim, vitaminlerimi düzenli kullandım. Fındık, ceviz vs bol bol yedim ama diğerlerini biraz boşladım.. Son 2 ay bunlara ağırlık verip kızımın gelişiminin normale dönmesi için bol bol dua edeceğim. Şimdilik elimden gelen bu.

Umarım sorunsuz şekilde miadımızı tamamlar ve birbirimize kavuşuruz yavru kuşum..

Benzer Yazılar



5 yorum:

Seyhan dedi ki...

Canım , sen yine dikkat et yemene içmene . Ama Defnede ölçümlerinde hep 5 gün geriden geliyordu. bak sorunsuz büyüyor. demekki senin bebeişte minyon olacak diyelim. sıkıntı yaparsan o da etkilenir içerde. lütfen takmamaya çalış ama yediklerinide dikkat et.. sevgiler..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Moralini bozma lütfen o sağlıkla doğacak ve çoook güzel olacak her şey. Sen beslenmene biraz daha dikkat et sadece. Sevgiler...

Haydi mutfağa dedi ki...

ben de 34.haftadayım. son gdişimizde bebeğimiz de geriden takip ediyormuş
canınızı sıkmayın.
Allah sağlıkla hayırla evlandızı kucağınıza almayı nasip etsin

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Lokum Arkadaşım ;
Canını fazla sıkma bu devreleri ben de atlatdım.
Moralını yüksek tut Kızım 6 aydan sonra anne den beslenemedı benım ve anne karnın kılo vermeye başladı.Doktorum 7 Ayı tamamladığında bebegı alacagını yoksa bebegın iyi ce zayıf olacagını belitmişdi.
Ben ise korkdum üzüldüm netice de zor sürec içinde anne olmuşdum.Lakin bilinçli ve bir o kadar da duyarlı doktorum ile işşbirliği yapıp 6,5 aylık iken kızım ben sabah akşam karnımdan iğne vuruldum ve 9 aylık süreci tamamladık.Her Şey ALLAH dan netice de..
O tatlı canını sıkma..
Bol bol sıvı al ... canın istemese bile ye ...
zorla kendini ..ben şok olacaksın ama 110 Kg olmuşdum..
Kılolar sonra veriliyor..
Hele kı kucagına Fındık Burunlunu hayırlısı ile sağlıklı al bu endişelerinin yersız olacagını anlayacaksın.

DUALARIM SENİNLE...

Yasmin dedi ki...

Canım Ortim,
Sen günlünü ferah tut. Doktorunun dediğinin dışına çıkma bak görüceksin herşey daha iyi olacak. İnternet ortamına çok bakma kafan fazla karışmasın olurmu. Herşey iyi gidicek sen hiç merak etme ortim. Bende erken doğum yaptım biliyorsun. Neler atlattım sen biliyorsun. Bunlar hiç önemli değil. Dünyaya gelen bir şekilde sağlıkla büyüyor. Sen annesi olduğun sürece merak etme herşeyin üstesinden gelirsiniz.
Sen gönlünü, kalbini ferah tut ki Öykü de rahat etsin annesi.

İzleyiciler