4 Ağustos 2008 Pazartesi

Memleket' te Zaman....

Canım dostum, Meleğimin düğünü için günübirlik Bursa'ya gidip geldim. Düğün sonrası kız kardeşimle önce olmazsa olmazlarından Bursa iskender yemeye gittik, ardından da vaktimizin yettiğince Kent Meydanını ve Tophane' yi gezdik. Baba tarafı olarak Mudanya'lıyım. İstanbul' da doğup büyüsemde sık sık Bursa' ya gider gelirim. Ne şans ki Üniversiteyide Bursa'da okudum. Son olarak geçen yıl Ekim ayında gitmiştim. Bu sene gittiğimde bu kadar değişebileceğini tahmin bile edemezdim. Metronun yapılması ile ulaşım kolaylaşmak yerine kabusa dönüşmüş. İstanbul' dan pek bir farkı kalmamış yeşil Bursa'mın. Ulaşım için otobüs yerine deniz otobüsü ile gidip dönmeyi tercih ettim bu kez. 1,15 dk. sürecek ya yolculuğumuz şahane... Giderken herhangibi bir sorunumuz olmadı fakat dönerken yolda oluşmuş bir trafik kazası nedeniyle sadece 1 dk. ile d.otobüsünü kaçırdık, son seferdi ve Sevgili! İdo personelleri ne yazık ki elinde biletleri olan bize, henüz hareket etmemiş iskelesini toparlamaya çalışan feribota binebilmemiz için yardımcı olamadılar. Güzel ülkemin, güzel insanları. Ne demeli ki size... Mudanya sahilinde bir çay bahçesinde 1,5 saat bekledikten sonra Bursa Terminaline gidecek otobüse binerek Terminalden İstanbul' a otobüs ile gece 02:30 gibi dönebildik nihayetinde.


Tophane'den Bursa panorama Tophane' den Zafer Plaza' nın görünümü
Her gittiğimde sadece Heykel' deki İskender İskenderoğlu'nda yerdim Bursa İskenderi.
Bu kez methini duyduğum Santral Garaj' daki Cemal-Cemil Çalışır' ların Uludağ İskenderini denedim.. Diğerini hiç aratmayacak bir tat. Her ikisi usta da bu işe gönlünü vermiş.
İki iskender arasında şu daha lezzetli diye ayrım yapmak çok yanlış olur..
Yolunuz düştüğünde denemenizi tavsiye ederim.

Tophane, Saat Kulesi ve Altıparmak, Çarşamba, Stadyum, Heykel manzaraları


İstiklal Şehitleri
Ulucamii
Kapalı ve Uzun Çarşı

Güzel Memleketim


Tarihi Irgandı Köprüsü / Setbaşı
Yeşil Semti ve Yeşil Türbe
Çekirge Kaplıcaları

Mudanya-Güzelyalı İdo İskelesi

Benzer Yazılar



Hiç yorum yok:

İzleyiciler