14 Mart 2008 Cuma

MAYALI MİNİK POĞAÇALAR ve CORELLİ' NİN MANDOLİNİ


Hımmm! Her biri birer lokmalık, mis kokulu, yumuşacık poğaçalarım oldu yine dün akşam...
Minik kuşum, tontişim Yasemin' ciğimin doğum günü için hazırladım.

.............................................................................................................Yuvarlak olan poğaçaları ise daha önce aynı hamur malzemeleri ile yapmıştım. Fikir vermesi açısından onuda ekledim.
................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Malzemeler

  • 1 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin (ben ya hüner yada bizim yağ kullanıyorum)
  • 1,5 su bardağı süt
  • 3 adet yumurta ( birinin sarısı üzeri için)
  • 2 adet kesme şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 adet yaşmaya (40 gr. lık pakmaya kullanıyorum.)
  • Aldığı kadar un
  • Arzuya göre susam yada çörek otu
İç harcı için

  • 250 gr. böreklik beyaz peynir
  • Çeyrek demet doğranmış maydonoz
Yapılışı
  • Yaşmayayı 1 bardak süte ekleyip üzerine 2 adet kesme şekeri atalım ve ara ara karıştırarak mayanın çözülmesini sağlayalım.
  • Margarin, yumurta, tuz, şeker, süt ve mayalı sütü bir kaba alalım ve karıştıralım.
  • Daha sonra unu ilave ederek ele yapışmayacak kıvamda hamur elde edene kadar iyice yoğuralım.
  • Hamuru çok fazla mayalandırmadan yumruk büyüklüğünde parçalara ayıralım ve her birini sırasıyla servis tabağı büyüklüğünde açalım.
  • İç harcımızdan koyarak rulo şeklinde saralım. Kenarlarındaki fazla kısımları keselim.
  • Ruloyu göz kararı ile istediğimiz boyutlarda birbirine eşit parçalara bölelim.
  • Yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim ve en az 20 dk. kadar tepside dinlendirelim.
  • Tepside mayalanan poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp, susam serpelim.
  • Önceden ısıtılmış 150 derece fırında altı ve üstü pembeleşene kadar pişirelim.
Afiyet Olsun.

....................................................................................................................................................................
Poğaçalarım fırında pişerken televizyon başına geçtim. Henüz başlamış olan Corelli' nin Mandolini adlı filmin ilk 5 dk. sını kaçırmış olsamda devamını azimle izledim. Saat gece yarısını geçtiğinde bende uykusuzluktan kendimden geçmiştim artık. Filmi izlerken çekim yerini öylesine merak ettimki sonuna kadar elimden fotoğraf makinasını düşürmeden ara ara begendiğim kareleri çektim. Bugün araştırdığımda Yunanistanın Kefalonya adasında çekildiğini öğrendim. Yuanistanın denizinin, doğasının güzelliği zaten tartışılmaz, bunu dün iyice gözlemledim. Adanın mavisi öyle mavi, yeşili öyle yeşildiki oralarda 3-5 günlüğüne de olsa yaşamak isterdim. Filmi izlerken ve baharında geliyor olmasıyla içimde "tatil tatil " diye tutuşan bir kıvılcım olduğunu hissettim. Nicholas Cage ve Penelope Cruse güzel oynamışlar, yüzleri doğaya çok uymuş. Ben zaman zaman böyle olurum, izlediğimden çok arka plan ile ilgilenirim. Gönlüm oralarda kalır, bulunduğum zaman ve mekandan sıyrılırım :)

Benzer Yazılar



1 yorum:

Yasmin dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık çok güzel görünüyolar eminim tadıda süperdir saol. seni çok seviyorum arkadaşım iyiki varsınız hepiniz benim için çok değerlisiniz.İyiki benimsiniz canlarım saolun siz olmadan hayatımın tadı olmaz sizi seviyorum ...

İzleyiciler